tovesutopia.blogg.se

JK Rowlings nya bok

Författaren av den geniala bokserien om trollkarlen Harry Potter har skrivit en ny bok! Woosh!

Tillsammans med Lush's produkter, som kostade nästan upp emot 500-lappen, hamnar den här boken högt i min lista över "inköp med högt personligt värde". Böcker är najs, helt enkelt! ;) 
 
The Casual Vacancy (sv.; Den tomma stolen) kanske gör HP-fans besvikna. För med syfte på karaktärer och handling, ska Rowlings nya bok tydligen vara raka motsatsen till det hon tidigare publicerat. Inga trollkarlar, besvärjelser och slott här, inte. Själva plotten och alla detaljer å andra sidan, är tydligen väldigt välarbetade och välorganiserade under den till synes röriga/händelserika ytan... något Joanne uppenbarligen har talang för!

Än så länge har jag inte läst en sida i boken, men jag väntar spänt på den stunden då jag känner för att att börja... Eller... tja. Vi får se. Kanske har jag tagit mig vatten över huvudet. Det var ett år sedan jag pluggade engelska.




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback