tovesutopia.blogg.se

It's been a while

Hej på er, det var ett tag sedan! Whazzup? Allt bra? :)

Jag är glad och nöjd för tillfället, idag bokade jag en språkresa till Bristol. Jag börjar den 17 februari, med en tre veckor lång "general English"-kurs, och sedan fortsätter jag med 13 veckor CAE-plugg och avslutar med att äntligen få mitt Camebridge-certifikat som jag egentligen skulle fått precis före studenten för 1½ år sedan. Äntligen! :)
 
På något vänster svider det lite att betala så mycket pengar för en kurs som jag redan gjort, det låter ju rent ut sagt idiotiskt när man uttrycker det så. Men det passar mig faktiskt jättebra att kombinera min dröm om England med att få mitt efterlängtade certifikat. För att jag inte gjorde testet efter ETT ÅRS hårt plugg i skolan... ja, det svider också.

Och förutom själva språkstudierna, kommer jag få mig en upplevelse jag sent kommer glömma...  Att vara i ett nytt land på egen hand under 4 månader är en ganska bra början. Och jag måste prata engelska 24/7 för att över huvud taget göra mig förstådd. Plus att jag i princip flyttar hemifrån, och får ett eget boende & därför måste sköta tvätt och mat och städ på egen hand (utan undantag, till skillnad från här hemma).  Dessutom kommer jag möta nya människor och träffa nya kompisar, det kan lilla jag behöva för att bli mer världsvan; Social anxiety - GET THE F*CK OUT!

Det här ligger jämte mig. Min gitarr och en vit mössa som jag köpte för 80;- på Nellys outlet.


 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback