tovesutopia.blogg.se

No sugar


Maddish The Monkfish och jag har klarat 3 dagar utan socker. Vi ska fortsätta i 27 dagar till. Inget godis, inga sötade drycker, helst inga produkter med tillsatt socker. Exempel på onödiga sockerkällor: sötat bröd, yoghurt, sötad påläggskinka (Jaa, det är sjukt, men nästan exakt all skinka är sötad med socker, kolla nästa gång du är i en matbutik!). Och no alcohol, what so ever. Kanske ett glas vin någon fredag på sin höjd... ;)
 
Fast för min del struntar jag smått i det där tillsatta sockret. Jag menar... En skiva skinka, exempelvis. 10 gram väger den, på sin höjd. Och hur många tiondels gram socker blir det? Ett par, kanske?! En obetydlig mängd. Det är så svårt att komma undan det tillsatta sockret, i alla fall när andra i familjen inte bryr sig ett skit, haha. :)

Jag äter lite mindre frukt också. "Fruktos är väl inte så farligt, tänker ni... Frukt är ju nyttigt". Jaa, jag skulle definitivt klassa frukt som hälsosamt, överlag..! Det innehåller ju en hel del näringsämnen och blodsockret höjs dessutom inte lika mycket av fruktos som av "vanligt" socker. Men jag tänker... Blodsockret höjs trots allt ändå.

Oh well. Frukt är bra. Frukt är gott. Men just nu skippar jag att äta några större mängder.

 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback