tovesutopia.blogg.se

Kameralös MMA-träning

Inte bara min gamla telefon gick sönder i England. Också den lilla kompaktkameran gick sönder. Men en ny är påväg hit till oss, och när jag har den blir det enklare att dokumentera min vardag. Om några veckor, den 22 Juli närmare bestämt, åker familjen till Italien, Tropea. Från den resan blir det fina bilder, vill jag lova!

Dagen har precis börjat för min del. Jag masade mig upp ur sängen och åt avokado, fil med frön och nötter, plus en kidneybön-sallad. Vatten. Med lite äppelcidervinäger i, för det smakar fräscht och magen mår bra av det. Nu har jag slurpat i mig en kopp kaffe också. Det mår magen mindre bra av, but you know what they say; it's always good to compensate. Kanske. Inte.                 ???
 
Jag har världens jävla sjukaste dummaste idiotiska träningsvärk i mitt vänstra ben. Och i vänstra skinkan, you're very welcome. Det är efter MMA-träningen i förrgår, antagligen för att jag är högerhänt och placerar vänster fot fram. Samt pga min kassa nybörjarteknik, kanske.
 
Först körde vi i två timmar, och efter det stannade många för att bara träna teknik på mattan medan tränarna ändå var där. Mina ben är inte speciellt vältränade, eftersom jag har en gammal skada på höger fotled och har lite svårt att över huvud taget springa, så MMA är perfekt i den takt vi tar det nu. Det är stärkande men utan massa stötar på fot- och knäleder alltför ofta. Thanks Jonathan for introducing me to kampsport/martial art/artes marciales/arts martiaux/taistelulajit/vechtkunsten/मार्शल आर्ट/πολεμικές τέχνες/bojová umění... Ja jösses vad många språk Google translate kan översätta till.

Jag vet inte hur många gånger jag har börjat blogga nu. Det spelar nog inte heller någon roll. För jag bloggar eftersom jag tycker det är kul med text och bild. Det är ett kul format. I like it. Simple. Och kan jag då mixa det intresset med att få berätta spontant om mina dagar, then that's perfect.




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback