tovesutopia.blogg.se

Vår, helg och workaholic

De senaste dagarna har jag ägnat mig åt mitt matlagningsprojekt här i bloggen, och har därför inte bloggat som vanligt.
 
Men nu är det dags, för nu känns det äntligen som att våren är här. Där jag bor har det varit klart och soligt ett par dagar, och äntligen kan man ta av sig jackan utan att frysa ihjäl. I morse skrek fiskmåsarna på vägen till jobbet, så jag fick lite havskänsla, och solglasögonen lär åka på när jag ska åka hem. Underbart!

Nu är det dessutom helg, och jag ska äntligen få ta det lugnt och vila. Jag har inte vilat på år och da'r känns det som, jag har haft fullt upp under ett par veckors tid med kompisar, shopping, jobb, träning, fester och... matlagning. Haha. Projektet, vet ni. Dålig sömn på det - doesn't work at all.

Undrar om jag skulle kunna bli en workaholic? Jag har en jäkla förmåga (i negativ mening) att pressa mig tills jag egentligen inte orkar mer. Jag pushar och pushar, jag vägrar ta en paus när jag väl är igång. Jag blir liksom beroende av att vara noggrann, att färdigställa, att få ett perfekt resultat... Blä. :)
 
 

Nu avslutar vi det här inlägget positivt. Vi kommer få en go' helg, det börjar bli vår. Du kanske ska göra något kul? Hälsa på kompisar eller släkt? Vara hemma och bara... göra inget? Vara ute i det fina(?) vädet?

Imorgon kommer ett till matinlägg. 
Stekt ris med kräftstjärtar och mango blir det då.

Ha det bra så länge! :)

                             Den här bilden knäppte vi av i Thailand. Jag skuttade upp i luften ganska ordentligt! Härligt!


Fatma Shop

fin bild!

Svar: Tackelitacktack!
tovesutopia.blogg.se

2013-05-04 / 16:26:13
BLOGG: http://shop.fatmas.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback