tovesutopia.blogg.se

Bangla Road - Thailand

En av de häftigaste platserna jag har besökt är Bangla Road i Patong. Efter ungefär tre dagar besökte vi gatan första gången, men då gassade solen och den breda vägen såg ut som vilken vanlig Thailändsk shoppinggata som helst. Men så åkte vi tillbaka en kväll senare under resan. Och jisses, vilken skillnad!

Gatan var som en helt annan när mörkret hade lagt sig. Husväggarna ovanför alla de oräkneliga barerna var fullbelamrade med neonskyltar i alla regnbådens färger, mellan husen hängde lampor i olika färger som ett tak över gatan, och där under gick vi mitt i vimlet av turister och thailändare. Prostitution var tyvärr en självklarhet, överallt gick de vackra thailändskorna runt i kortkorta kjolar och klänningar. Även manboysen, män utklädda och opererade till tjejer, gick runt och tog betalt för ett traditionellt turistfoto.

Titt som tätt kände man ett par mjuka tassar och den mjukaste päls jag någonsin känt på en arm. Då var det någon thailändare som försökte få en att betala för att ta kort tillsammans med en lemur. De var enormt söta, och får jag någon gång chansen att hålla i en igen, ska jag ta den. Åh. :)

Ha det bra!
Jag mår bra, men jag är trött.

 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback