tovesutopia.blogg.se

Ytterligare lite bläckkladd

Efter att jag hade försökt teckna lite ögon <--- Klick//.... så, provade jag mig också på en 3D-bild av min HTC. Jag kikade även här hur man gjorde på YouTube. Inte för att det ser ut som en 3D-bild som det skulle... Så jag förbättrade kontraster och kladdade dit lite extra skugga för att få den effekten ändå.
 
Nu ser man teckningen från sidan, men hade man sett pappret ovaninfrån så hade telefonen sett väldigt skev ut. Det är just detta som ska bidra till 3D-effekten. (Om man kikar noga på mina bilder nedan så ser man att det ändå ser skevt ut, vilket beror på både mina bad skills och fel vinkel mellan kameralins och papper.)

Ni vet väl att det finns sådana ENORMA målningar på gator på flera håll i världen? En målning som från en viss vinkel får djup, och som från en annan vinkel ser ut som vilken platt gatumålning som helst. Lite klurigt, men kul! 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback