tovesutopia.blogg.se

Utekväll på XoY


Igår var det ös på krogen vill jag lova!
L fyllde alltså 20 och temat var cocktail/glamour.

Vi förfestade tre tjejer i A:s nya lägenhet, och under tiden jag lockade klart mitt hår (Nej, jag hann aldrig hemma... Trots planeringen...) knackade hennes pojkväns två kompisar på dörren och kom in med varsin drink i handen. Lägenheten är en härligt luftig 3:a med nyrenoverat kök. Tänk rostfritt stål, spots över köksbänken, kokböcker uppstaplade synligt i hyllorna, vita luckor och väggar + röda detaljer, och dessutom högt i tak. Där satt vi under ett par timmar och pratade, medan vi drack Gin och tonic och rödvin i enorma vinglas.

Vi stod på gästlistan till XoY eftersom L firade 20 år, och vi var ombedda att vara där i tid, men L var inte klar med förberedelserna, så utanför stod alla och frös. Haha. Jaja, sedan kom vi in och där partade vi loss. Jag och N blev dock trötta på livet uppe på dansgolvet, så när vi behövde pausa drog vi ner på toaletterna... Gött häng så att säga.
 
Vid halv två åt jag och N varsin stor kebabrulle med enormt mycket sås, eftersom vi var trötta på att festa. Efter tre var vi hemma, FAN vilka trötta tjejer vi var!
 
(Ifall ni läste Twilightinlägget jag skrev i veckan, så kan jag säga till er att min önskan gick i uppfyllelse ganska snart. Jag ska påbörja ett Twilightmarathon med N nästa helg.)

 
Jag och N i toalettspegeln, jag med en underbart ful min. Plus våra glas vid borden.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback