tovesutopia.blogg.se

Procrastination

 
Jag vill ta mig ur mitt knepiga och ineffektiva beteende... Det finns så mycket jag vill och måste göra, men det slutar alltid med att jag knappt får gjort något, utan gör andra småsaker som är lättare att ta sig igenom. Haha. :)

Exempelvis:
Idag planerade jag att sätta mig ner för att läsa lite om attraktionslagen, för skoj skull. Det kräver en del koncentration för att sätta sig in i en ny, lång artikel....

Så vad gjorde jag istället?
Jag fastnade här på bloggen. Kom på att jag ju inte har skrivit så mycket, och att jag faktiskt hade ett litet inlägg på G. Och så redigerade jag lite, skrev och postade.

Fixade och trixade.
Simple and effortless.
Och där rök 40 minuter.

Så nu ska jag ta tag i detta hemskt frustrerande beteende. Jag har märkt att jag blir mest inspirerad att förändra när jag präntar in mitt mål i huvudet genom att skapa, skriva och arbeta kreativt. Därför tänker jag såhär...:
 
Jag har en liten ram på 5 x 7 cm med söta, mönstrade, smala silverkanter. I den ska jag sätta upp en liten lista på saker jag verkligen bör göra inom den närmsta framtiden. Kommer alltså sitta bakom genomskinlig hård plast, och där ska lappen sitta. Sedan fäster jag ramen på min nya anslagstavla. Min lilla planeringstavla.
NU FAN ska jag få lite saker gjorda.

Och för att orka ta tag i sådant måste man sova.
Så godnatt. :)



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback