tovesutopia.blogg.se

Kaffe, café, coffee

 
Jag dricker kaffe efter frukost... jag använder jobbets kaffeautomat två gånger per dag... jag dricker en kopp när jag har ätit efter jobbet... och det händer ibland att jag någon av gångerna dricker stora+dubbla koppar... alltid med mjölk i.

Det är gott och lyxigt med kaffe, och att dricka det på morgonen eller till en god efterrätt är helt givet... Kan jag klara mig utan det? Vill jag? Kanske!

Det finns självklart fördelar med att vara kaffedrickre. Antioxidanter, värme, mysighetsfaktor, kicken...
Men de negativa aspekterna kanske man borde fundera lite mer över. Sämre sömn, vätskeutdrivande, suget och abstinensen...
 
Så jag funderar nu på att kanske sluta. Någon gång. Eller i alla fall dra ner på mängden, 2 koppar kanske är bättre än de normala 4-5. Morgon och eftermiddag, finfint! :)

Dricker ni kaffe? =)
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback