tovesutopia.blogg.se

Jag ryker av produktivitet.

Jag blev så jävla trött på mig själv idag. 
För att jag aldrig ens tar tag i saker jag både vill och borde göra.
 
Så jag skrev ner tankarna, det var så jäkla gött att bara få ner allt på papper. Utförligt. Blev väl typ två A4. Det är ungefär så jag gör för att komma igång när jag kört fast. Löser problemet genom att redovisa det för mig själv. Skriftligen. Vred och vände på det. Varför håller jag på såhär? Ifall jag gjorde på annat sätt, hade det blivit bättre då? Vad tjänar jag på att förändra mitt uppskjutarbeteende? Är sakerna jag vill göra ens relevanta längre, eller är det kanske bara saker som var viktiga för ett år sedan?

Jag sammanställde en liten "tabell" över de saker jag borde göra. Och skrev varför jag inte har gjort dem i en ruta. Och varför jag vill ha dem gjorda i en annan. Och i den tredje skrev jag vilken som var störst; vinsten eller mödan.

Gissa vad? Vinsten blev större när det gällde alla saker. Och om det var någon av "vinsterna" jag tvekade på, så testade jag att förenkla uppgiften lite. Jag har en tendens att göra saker större och svårare än de behöver vara. Exemelvis behöver jag faktiskt inte redigera 500 bilder bara för att de ska in i fotoalbumet. Det räcker att jag redigerar de sämsta och de allra viktigaste/snyggaste.

Så... Idag har jag:

  • Brännt ner bilder och filmer från Thailand
  • Börjat anteckna vilka bilder från 2009 och framåt som jag ska framkalla (till fotoalbumen...)
 
Det är ett enormt arbete och har tagit mig säkert 4 timmar, men nu är jag fanimej på G.



Jag ska alltså framkalla bilder och sätta i album. Jag kan se det fina/minnesvärda i alla bilder nedan, frågan är vilka som är värda att spara. Nu handlar det inte heller om 9 bilder, utan om tusentals... Puh.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback