tovesutopia.blogg.se

Sommartider

Ganska härligt att det är sommar. Och ganska härligt att det är så varmt ute. Om bara några minuter ska jag ut i den soliga trädgården med en ny tidning... Troligtvis väljer jag hängmattan på våran gröna, skuggiga uteplats... Lövtaket är format som en kupol och släpper igenom smala strimmor av ljus. Mysigt värre! :)

Man blir sjukt törstig när det är varmt, alltså. Jag dricker litevis med vatten om dagarna. Igår mätte jag upp exakt hur mycket jag drack, och kom upp i 2,5 liter. Idag ligger jag än så länge på precis samma siffra, trots att klockan bara är halv 7. Jeezzs.



Vinbären är mogna. Jag tror att det är dags för en marängtårta med bär och grädde. Jag funderar på att bjuda på en sådan när jag slutar jobbet på fredag... Katten Beppe smet in framför kameran i rätt ögonblick...
 
Ha det fint i sommarvärmen. :)



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback