tovesutopia.blogg.se

Rolig dag.

Det sägs att det spökar i prästgården på kyrkogården där jag jobbar. Och där städade jag idag. Yey. No danger, antagligen, men... haha... jag som är så fruktansvärt lättskrämd och tyckte seriöst att det var lite läskigt att gå själv på övervåningen och sopa golvet. HAHA.
 
Gasolbrännaren fick stå som förste ogräs-rensare på kyrkogården även idag. Och nu har jag ett brännmärke på vaden. Men redan efter elvarasten övergick denna syssla i annan ogräsrensning. Bland buskar. Och ah, tänk typ... huksittandes, lite ryggont, värme, svett, jordiga knän och händer... inkludera dessutom lite goa brännässlor här och var, som sticker igenom handskarna sådär alldeles underbart... låter najs, eller hur? Nej.
 
Så till riktigt positiva saker. På rasterna ägnar vi åt att spela kort. Kulkul :) Neger och president, slav och president... call it what you think is fine. (Jag är en riktigt, riktigt tung slav i alla fall. Jäklar vad dålig jag är på kort... Haha) Och den andra positiva saken, vi fikade i prästgården. Mjuk pepparkaka, små drömmar och kanelbullar med lite kaffe och saft. Sitter alltid jättebra på tisdagarna efter en trött veckostart. :)


Rensade i buskarna. Det bränner i mitt vänstra långfinger. Brännässlor.
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback