tovesutopia.blogg.se

En söndag.

Långt borta, genom tjocka ridåer av trötthet, hörde jag mamma pladdra på om sol och bad. Hon stod visst jämte sängen. När jag äntligen slog upp ögonen och blev medveten om verkligheten, var mitt ljusa rum tomt. Jag vacklade upp ur sängen och gick ner för trappan. "Pratade du med mig?", sa jag.
 
Jag orkade faktiskt inte åka med till någon strand och bada. Det lät inte kul. Istället har jag hållit mig hemma idag, och efter någon timma drog jag med mig telefon, en handduk och en flaska vatten ut på gräsmatten. Där låg jag och slappade i någon timma innan jag slängde ihop en provisorisk lunch, och städade upp här inne.

Om typ 20 minuter kommer Maddish The Monkfish förbi med bilen; jag ska hjälpa henne med hästen, eftersom hon själv förstörde ena foten igår i en trappa på krogen. Suck, vilken otur. Vi tänkte longera hästen lite, så hon för röra på sig. Ikväll är det min tur att röra på mig, också. Träning, träning, träning. Viktigt, viktigt, viktigt.

Här får ni ett ansikte. Det blåser. Håret flyger. Yey.

 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback