tovesutopia.blogg.se

Apple pie, strong arms & Crete

Nu har jag gjort allra sista dagen på kyrkogården som vaktmästare. Måste nämna hur mycket vi har fikat. Helt sinnessjukt. Allid fika varje tisdag. Plus att någon ofta bjuder under veckan. Nu under de senaste två veckorna har folk slutat innan semestern, och då har det blivit alla möjliga sorters bakverk. Jag bjöd på knäckig äppelpaj med vaniljglass idag. Riktigt lyckad blev den! E och A slutade också, men de pallade inte baka, så efter ett pass på en kyrkogård längre bort, knallade vi in på City och köpte två frysta tårtor; Daimtårta och Tobleronetårta. (Daimtårtan är som väntat svårslagen!)

Motionen vi fått är oslagbart bra. Ja... inte så att man blir andfådd, men man går väl säkert sina 10 000 steg i alla fall. Och av allt krattande, vattenbärande, brännande, trimmande och gräsklippande, så sitter jag AT THIS MOMENT IN TIME på ett par armar som är starkare än hulkens. Only joking. Nej men, jag ligger säkert på personbästa i armstyrka i alla fall. YES! Superbra med lite muskler i kroppen inför Kreta! (Och att jag lagt på mig något kilo av alla bakverk glömmer vi.)

Ikväll är planen att jag ska börja packa inför resan till Kreta som startar på söndag "morgon". Natt är väl ett bättre ordval, för vi måste upp vid 03 tror jag. Imorgon träffar jag Maddish The Monkfish i stan, där vi tänkte hänga på något café eller i Stadsparken. We'll see what happens. Hon har köpt något till mig nere i Italien, jag är cepenyfiken på vad det kan vara!!

Ha det gött :D


Äppelpajen som krävde en hel långpanna bakades på totalt 18 Granny Smith-äpplen.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback