tovesutopia.blogg.se

Falukorvsångest

Ni vet i morse.. Detta inägget. Här är en fortsättning:
 

 
Svinkall morgon, fortfarande. Ut ur tåget. Lugn och nöjd. Men bara nästan...
Kalla mig kinkig, löjlig och nojig eller vad ni vill. För jag hade falukorv, potatis och pepparrotsås i väskan, men trots det promenerade iväg till ICA för att handla matlåda. Dumma mig. Pappa som hade lagat mat sent igår kväll...

Det fick bli krämig pasta med rökt lax...
Och så plockade jag ihop en liten lagom sallad att äta till; melon, lite gröna bönor, rivna morötter och körsbärstomater. Mumma!

Ja, där rök 70 onödigt kronor, bara för att jag är rädd att folk dömer mig för lite falukorv.
Smart tjej, jag vet.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback