tovesutopia.blogg.se

Projekt vecka 18 - Matlagning


 

Matlagning. Det är precis vad jag ska ägna min vecka åt. Tillsammans med lite annat, hoppas jag. 

Jag lånade hem kokboken "Allt om mat" och blev ganska inspirerad av de enkla men goda recepten.
Söndagskvällen gick åt till att planera och inhandla veckans mat.

     
 
 
Kostnad:
Kostnaden för allt var 900;-.
130;-/dag och lite mer än 40;-/portion. 
Helt okej ändå.
 
 
 
 
 




 
WHY DO I DO THIS?
 
1. Utmaningen. Det är något att bita i! :)
2. Genomföra något från scratch. Jag gillar det. Från idé, till genomförande, till färdig "produkt".
3. Bättre cooking skills. Man lär sig en hel del om matlagning.


Här är veckans matsedel. Maten lagas dagen före den äts. (Nu är den ändrad!)

Tisdag:   Renskavsyakiniku med vinbärscréme
Onsdag: Lagar ej mat, shoppar på Gekås i Ullared
Torsdag: Laxlasagne
Fredag:  Apelsinlax med spenatmos
Lördag:  Wok med fläskkött och svamp
Söndag: Stekt ris med kräftstjärtar och mango 
Måndag: Grillad kassler med svamprisoni & mangold
Tisdag:   Kycklingspett och äppelbulgur 

LEZZGO! :)
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback