tovesutopia.blogg.se

Yollibox

Igår kväll efter att jag hade träffat M, gick jag in på mataffären där jag bor. Det blev lite mer än jag tänkt mig. En Cola Light och frysta hallon blev till även morötter, äpplen, bananer, zucchini, tomat, gurka, keso, rökt skinka, mjölk, lök, päron, jordgubbar... och inte minst ett paket frozen yoghurt. Ett litet, litet impusköp!

Det ångrar jag inte. SÅ HIMLA GOD!

Den innehåller ungefär 70% yoghurt, och en del mosade jordgubbar, men tyvärr även socker. Ganska mycket dessutom; 18g per 100 ml. Det är ungefär dubbelt så mycket som i vanlig smaksatt yoghurt, alltså en hel del.
 
Men energimässigt sett är Yollibox' glass relativt hälsosam; den här yoghurtglassen innehåller 80-90 kalorier per 100ml, medan mastiga B&J ligger på ungefär 250-300 kalorier beroende på sort.

 
Konsistensen var en slags blandning av gräddglass och sorbét. Mums! Det här var riktigt gott. Rekommenderas verkligen!
 


julia

Såg jätte gott ut mmhmhmh!

Svar: Ja, det var en riktig höjdare! Väldigt oväntat, måste jag säga! :)
tovesutopia.blogg.se

2013-04-16 / 20:17:20
BLOGG: http://fames.se/photoojuliaa

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback