tovesutopia.blogg.se

Skylla sig själv

Hej på er, igen!

Jag bloggade aldrig igår, utan lade tiden på att städa upp lite och fixa mig inför kvällens fest hos en kollega.

This is yesterday's funny parts:
Först träffades vi på Brasseriet, fyra peppade telefonförsäljare. Jag åt en väldigt god, krämig ceasarsallad plus ett glas vitt till som båda fick ovanligt högt betyg. De andra beställde in varsin plankstek :) Har aldrig varit på stället förr, så för mig var detta en trevlig överraskning. Vi åkte hem till lägenheten vi skulle festa i, det bjöds dit fler människor och vi hade kul, inget att klaga på :)

This is yesterday's not-so-funny parts
Men att jag åt ett så lite fick jag ångra bittert... milt uttryckt. Efter några glas vin mådde jag SÄMST. Vissa dagar klarar jag bara inte av alkohol, och med bara en sallad i magen borde jag ha kunnat förutse att allt skulle gå åt helvete... :) Hemkommen och illamående åt jag lite granna, drack så mycket vatten som fick plats, och sedan dunsade jag i säng.

Idag mår jag bra igen, jag drack ju inte mycket igår. Men kombon tom mage + alkohol... Ni vet ju hur det slutar. Utan undantag. Nu kurerar jag mig själv med en god frukost och kaffe.

Gissar att jag bara har mig själv att skylla.
Hur dum får man vara...? :)
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback