tovesutopia.blogg.se

No stinking perfume, please.

Idag var det grymt härligt att komma utanför dörren. Klädd i klänning, solglasögon, converse och tunn vårjacka gick jag vägen bort till bussen och var där i tid för en gångs skull. Jag var på superhumör, alldeles lugn i kroppen.

Väl inne i bussen satte jag mig på det enda tomma sätet. Båda platserna var tomma. Så jag satte mig nöjt ner. JISSES. Vilken stark parfymdoft. Herrparfymen på killen framför var helt enormt vass, alldeles för vass. Blää, på morgonen vill jag inte känna så starka, syntetiska dofter i näsan. I annat fall hade jag kanske ogillat (hatat?) doften, men jag var på för bra humör för det idag.
 
Jag lät parfymen få ett "godkändt".
Men det var på gränsen...




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback