tovesutopia.blogg.se

Musik-Rubrik

Jag sitter med gitarren i knät och klinkar lite mellan varven. Funderar på samma ackordslinga om och om igen, nynnar och tänker, funderar och klurar... "Såhär kanske? Nee... Det lät konstigt. Men okej, om jag hittar något annat kul som passar här mellan så kanske det låter bättre..."
 
Igår kom pappa med en ny idé till de stycken jag redan tragglat på ett tag. Handlade om att hitta något slags stick, som livade upp musiken lite. Det fixade han väldigt bra, snodde idén. Är inte riktigt nöjd min egen melodi, den är lite spretig och alldeles för krånglig, hänger inte ihop. Vore snyggare ifall den lät enklare.

Nu hände en hel massa saker samtidigt. Stämapparaten åkte i golvet så att batteriet slogs ut, någonstans i huset jamade katten och jag höll på att tappa gitarren. Men allt fixade sig. Beppe är utsläppt från sovrummet, stämapparaten är hel och jag överlevde den close-to-death-experience det innebar att nästan tappa gitarren. Super.

And by the way.
Nere i köket har jag lagt 2 dl bovete i blöt och imorgon bitti blir det grötkok här hemma.
Shitshit, jag känner mig på precis samma sätt som typ.... Krösamaja ser ut.... Gammal. ;)


Bild från min mobil tror jag? Fotad under våren.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback