tovesutopia.blogg.se

Gold from Gothenburg.

I förrgår var jag och mamma i Göteborg. Det gör vi minst en gång varje halvår, vår och höst. Tog bussen för en gångs skull, vilket var väldigt skönt. Bara att hoppa på och slappna av. På väg dit var vi morgontrötta och på väg hem var vi dödströtta. Från Göteborg sov båda två därför minst halva sträckan, trots att en högljudd pappa (och en lika högljudd liten dotter) på bred Göteborska pratade med sin före detta och därefter en lång stund med morsan också.
 
Våra shoppingdagar brukar bestå i en hel del vilopauser på något café. Vi började dagen med en snabb kaffe inne i femmanhuset vid tio, och redan vid tolv var vi så hungriga att vi ville äta lunch. På Le Croissant åt jag sushi medan mamma beställde västerbottenpaj plus ett glas vitt. Vid tretiden knödde vi oss in på Cappuccino, ett halvdunkelt, stort och populärt café inrett i mörkt trä och randiga tapeter i kaffefärger. Beställdes in en svart kaffe och en Cola Light i glasflaska. Sistnämnda dryck var min. Mmm.

På vägen hem käkade jag också en banan. Känns viktigt att nämna.
 
Jag köpte hem en hel del grejer, och här är två av dem. Fler kommer jag visa en annan gång
Jag var av någon anledning sugen på guld.
 
Det här halsbandet kommer säkert få piffa upp mina kläder lite nu under våren.
Och det här skärpet stack ut i mängden. Jag har länge funderat på att köpa ett, det ser så sjukt ballt ut på andra. Nu gjorde jag slag i saken, jag gillar't.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback