tovesutopia.blogg.se

Glad påsk

Jag målade ett par ägg i förrgår. Dagen innan påskafton. Blev inspirerad av A på jobbet. Hon hade en länk på sin profil till marthastewart.com där det fanns massor med inspirerande bilder till massor av påskpyssel.

Efter att ha målat klart de två äggen var jag totalt jätteuttråkad, så jag avslutade den processen. Jag gjorde istället ett hål i båda ändar på äggen och blåset ut innehållet ur dem. På två halva tändsticka knöt jag fast varsin sytråd. Trädde tändstickan igenom hålet på den "spetsiga" delen av ägget.

Viòla! Ett ägg med ett snöre, redo att hänga upp i påskriset. Fast det hade vi inte, tyvärr.

Sedan lärde jag mig något. Jag delar med mig;
Häng inte upp tre målade ägg i lampan ovanför köksbordet.
Det ser gräsligt ut.
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback