tovesutopia.blogg.se

Cafévisit

Jag kände mig både nöjd och trött efter jobbet. Nöjd för att det gått bra, trött för att det går åt energi att ge sig in i samtal hela dagarna. Dessutom har jag sovit kasst de senaste nätterna, och har inte återhämtat mig efter helgen. Gud, vad gammal jag låter. Det är ju torsdag nu - snart ny helg! Jag borde pensioneras.

Jag träffade N eftersom vi bokat in en fika på det vanliga stället. Men vi ändrade oss så fort vi kom innan för dörrarna; det var fullbelamrat. Det var bara två platser kvar vid ett i övrigt fullt bord, som vi ändå inte slog oss ner vid, eftersom ljudnivån var rätt extrem.

Istället gick vi till ett annat café. Där åt vi varsin god räksallad, och jag drack en kopp grönt té, medan hon berättade om sin resa till Rumänien under påsklovet. Det var mer än spännande, vill jag lova! Här sitter denna lilla småstadstjej och har upplevt äventyr som bara ska hända i film. Riktigt kul att få höra på! :)

Det blev även klart att det blir festligheter i helgen igen. Jag tänkte köra en vit helg. Lär behövas. Jag kommer bli trött så det räcker och blir över ändå, har jag en känsla av. Och dessutom känns det sundt att kunna bestämma i förväg, alkohol är väl inte vidare nyttigt...!

 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback