tovesutopia.blogg.se

Broccoli.

Knepigt. Ett inlägg om broccoli, alltså.
Varför inte egentligen? :)

... De senaste månaderna har jag ätit ganska mycket av den ganska underskattade (?) gröna blomliknande saken. God både rå och kokt, kanske främst kokt. Bäst blir det att slänga i färska buketter i en kastrull med vatten+salt och koka i ett par-tre minuter.

... De senaste dagarna har mitt liv bestått av mycket broccoli. Inte bara hemma. Även på jobbet har det varit stor uppståndelse kring den väldigt gröna grönsaken... Främst när den legat i A:s matlåda såklart, eftersom hon har haft med sig kokt broccoli tre dagar i rad.
 
Ät broccoli. Älska broccoli.

Och med detta sagt kanske ni förstår varför en av A:s broccolibitar försvann mitt framför näsan på henne, och plötsligt råkade ligga i min mage. Oj då.

 


Maja

svar: Till att börja med så är det klart jag kommer ihåg dig, en sådan kommentar glömmer man inte i första taget {tack igen}! Jag blir lika glad nu som då av dina fina ord, blir helt varm om hjärtat, TACK!



Svar: Äeeh men tack själv :DBlir glad här med nu!!
tovesutopia.blogg.se

2013-04-17 / 23:29:24
BLOGG: http://majyaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback