tovesutopia.blogg.se

Bikini.

Det börjar bara precis bli vår, men jag är redo med bikinin i högsta hugg. Hittade en leopardmönstrad när vi var i Göteborg i förrgår (se förra inlägget), och eftersom modellen passade mig så bra, köpte jag hem en korallfärgad igår som kommer bli skiiiitfin till en snygg bränna. Dessutom till ett väldigt bra pris, det gillar vi alltid.

På tal om bikini...; bikiniform. Jag funderar på om jag kanske vill prioritera träningen lite högre nu än vad jag gjort under vintern. Det enda jag tills nu har skyllt på är trötthet och tid, men jag tror nog inte att det är bortförklaringar som håller speciellt långt...

Jorå, jag styrketränar två-tre gånger i veckan, men det gäller alltid samma bålstabiliserande och höftstabiliserande muskelgrupper, och är egentligen "bara" till för att jag ska slippa smärta i fotleden. Självklart kombinerar jag med promenader, för något mer måste jag ju göra. Men jag funderar faktiskt på att köpa ett gymkort. Eller ett simkort på arenan inne i stan. Dessutom har jag pratat med pappa om att kanske dela på kostnaden av en bra spinningcykel... Hoppas.

Och så något att tänka på; visst är det najs att träna inför sommaren. Men framförallt borde man se till hälsoeffekterna, tycker jag egentligen. För er som är i samma sits som jag, och inte har ett rullande träningsschema som vissa av er andra duktiga har (beröm!); tänk vad mycket gladare och lugnare du skulle känna dig om du tränade mer. Och duktigare. Det är aldrig fel. Känner man sig effektiv och nöjd tar man sig ofta för andra saker som gör att man känner sig duktig och nöjd...

... som att typ städa upp. Eller organisera. Eller... träna ännu mer. ;)




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback