tovesutopia.blogg.se

Beppekatt och barndomsvän.

 
Lugn dag. Jag har bara gjort det mest nödvändiga. Städat (lite i alla fall...) och tränat. Det räcker gott, och jag är dödstrött. Under eftermiddagen sov jag någon timme, riktigt skönt. Nu vet jag inte vad jag vill göra. Jag satte mig vid datorn av ren vana. Och så kom katten och ville upp på stolen jag sitter på. Han brukar sätta klorna i benet på mig först; ber om att bli upplyft eftersom han själv inte orkar längre. Sedan kröp han ihop i famnen på mig. Under några minuter i alla fall. Sedan tröttnade han och började streta emot, så jag satte honom på golvet.

Något som också hänt idag är att en barndomsvän S föreslog att vi tar en fika och kollar på lite gamla foton. Jag har en del foton på oss två, jag är glad att mamma har varit så noggrann med att bevara och sortera alla! Det verkar som en riktigt bra idé att vi ses, och jag är skitglad att hon vill det. Det var såå himla längesedan vi sågs. Vi har ändå hela barndomen gemensam, så det känns ändå rätt så viktigt. :)

Nu funderar jag på att läsa lite tidningar eller kanske en bok.
Vare sig du festar eller gör absolut ingenting alls, vare sig du är själv eller med någon annan - Ha en bra lördagkväll! :)




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback